16:02 uur 30-01-2025

ServiceNow en SoftwareOne kondigen strategisch partnerschap aan om IT-modernisering in de cloud te transformeren

Strategische samenwerking combineert de toonaangevende AI- en workflowautomatiseringsmogelijkheden van ServiceNow met licentieadvies van SoftwareOne om IT-investeringen te optimaliseren en de risico’s daarvan te verminderen en digitale transformatie te versnellen

SANTA CLARA, Calif. & STANS, Zwitserland–(BUSINESS WIRE)– ServiceNow (NYSE: NOW), het AI-platform voor bedrijfstransformatie en SoftwareOne Holding AG (SWON: SWX), een toonaangevende wereldwijde leverancier van software- en cloudoplossingen, hebben vandaag een meerjarig strategisch partnerschap aangekondigd om IT-modernisering in de cloud te transformeren. In de eerste fase van het samenwerkingsverband lanceren de bedrijven een gezamenlijk aanbod voor klanten dat de vooraanstaande workflowautomatiseringsmogelijkheden van ServiceNow combineert met de software- en cloudexpertise van SoftwareOne. Dit zal helpen de ROI van klanten op software- en clouduitgaven te maximaliseren, waardoor herinvesteringen in innovatie en optimalisatie van IT-activiteiten mogelijk worden.

Door het partnerschap worden klanten in staat gesteld om innovatie te versnellen, de operationele efficiëntie te verbeteren en nieuwe groeimogelijkheden te ontsluiten. Hiermee krijgen ze inzicht in IT-activa, kunnen ze de stijgende kosten van software beheren en een solide databasis bouwen ter ondersteuning van AI-, beveiligings- en moderniseringsinitiatieven. Het verbetert de ervaringen van werknemers en klanten door end-to-end-oplossingen te leveren die platformdiensten automatiseren en optimaliseren. Bovendien maximaliseert deze aanpak de ROI en zorgt deze voor een intuïtieve gebruikerservaring, waardoor het voor werknemers gemakkelijker wordt om hun taken efficiënt uit te voeren – en dus sneller en beter voor klanten, wat hun tevredenheid vergroot.

“Bedrijven die cloud-first-strategieën hanteren, staan voor de uitdaging om applicaties te moderniseren om de waarde van bestaande software- en hardware-investeringen te maximaliseren. SoftwareOne is al jaren een trotse ServiceNow Elite-partner en helpt onze gezamenlijke klanten de waarde van hun software-, cloud- en technologie-investeringen te ontsluiten,” aldus Raphael Erb, CEO bij SoftwareOne. “Deze strategische samenwerking vertegenwoordigt een natuurlijke voortgang in onze gedeelde missie om organisaties te helpen digitaal te transformeren en tegelijkertijd hun IT-ecosystemen te optimaliseren. Het onlangs uitgebrachte aanbod zal besparingen en groei voor klanten stimuleren in een tijd van snelle transformatie, waarin kostenbesparingen en consolidatie belangrijker zijn dan ooit.”

“Nu bedrijven moeten omgaan met economische onzekerheid, is de noodzaak om kosten te verlagen en tegelijkertijd het momentum te behouden belangrijker dan ooit,” stelde Erica Volini, SVP Global Partnerships & Channels bij ServiceNow. “Ons partnerschap met SoftwareOne is strategisch ontworpen om organisaties te helpen deze druk te beheersen en blijvende waarde te leveren, zelfs in uitdagende tijden. Deze samenwerking benadrukt de toewijding van beide bedrijven aan klantgerichte innovatie, operationele excellentie en meetbare zakelijke impact. Het onderstreept onze gedeelde toewijding om klanten in staat te stellen nieuwe kansen voor innovatie en groei op schaal te ontsluiten.”

SoftwareOne ondersteunt klanten wereldwijd bij het verkrijgen van inzicht in hun IT-activa, verbruik van hulpbronnen, kosten en risico’s, terwijl tijdrovende processen worden geautomatiseerd. Als ServiceNow Elite-partner sinds 2017 met kerncompetenties en meer dan 350 ServiceNow-certificeringen, richt de expertise van SoftwareOne zich met name op Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland (DACH), Nederland, het VK, Frankrijk en Noord-Amerika. De capaciteiten werden verder versterkt door de overname van Beniva Consulting, een leverancier van professionele diensten voor de implementatie van het ServiceNow-platform.

Over SoftwareOne

SoftwareOne is een toonaangevende wereldwijde leverancier van software- en cloudoplossingen die opnieuw definieert hoe organisaties alles in de cloud bouwen, kopen en beheren. Door klanten te helpen hun workloads en applicaties te migreren en te moderniseren – en tegelijkertijd om te gaan met de resulterende software- en cloudwijzigingen en deze te optimaliseren – ontsluit SoftwareOne de waarde van technologie. De circa 9.300 werknemers van het bedrijf zijn gedreven om een portfolio van 7.500 softwaremerken te leveren met een aanwezigheid in meer dan 60 landen. SoftwareOne, met hoofdkantoor in Zwitserland, is genoteerd op de SIX Swiss Exchange onder het tickersymbool SWON. Bezoek ons op www.softwareone.com

SoftwareOne Holding AG, Riedenmatt 4, CH-6370 Stans

Over ServiceNow

ServiceNow (NYSE: NOW) zet AI in voor mensen. We bewegen mee met het tempo van innovatie om klanten te helpen organisaties in elke sector te transformeren, terwijl we een betrouwbare, mensgerichte aanpak handhaven voor het op grote schaal implementeren van onze producten en services. Ons AI-platform voor bedrijfstransformatie verbindt mensen, processen, gegevens en apparaten om de productiviteit te verhogen en de bedrijfsresultaten te maximaliseren. Ga voor meer informatie naar: www.servicenow.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersoon voor de media
Johanna Fritz

press@servicenow.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr