Xsolla en AppsFlyer onthullen aangepaste integratie voor betere prestaties van mobiele gamewebwinkels
De eerste samenwerking binnen de branche introduceert platformoverkoepelende analyses als geïntegreerde oplossing voor het oplossen van uitdagingen op het gebied van mobiele en webmetingen voor gameontwikkelaars
LOS ANGELES & SAN FRANCISCO–(BUSINESS WIRE)– Xsolla, een toonaangevend bedrijf dat handel drijft in videogames, gaat samenwerken met AppsFlyer, wereldwijd marktleider op het gebied van mobiele metingen, attributie en data-analyse, in een eerste samenwerking binnen de game-industrie op het gebied van webwinkels. Deze uitbreiding van de samenwerking tussen Xsolla en AppsFlyer biedt gameontwikkelaars verbeterde inzichten en vereenvoudigde activering voor de Web Shop-oplossing, die wereldwijd beschikbaar is. Ook worden oplossingen geboden voor platformoverschrijdende metingen en attributie-uitdagingen. De samenwerking omvat twee integratiemogelijkheden: server-to-server (S2S) en webintegraties voor mobiele games.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20250211228548/nl/

(Graphic: Xsolla)
Xsolla en AppsFlyer werken al ruim een jaar nauw samen om twee aangepaste integraties te ontwikkelen die inspelen op kritieke uitdagingen in de mobiele markt. Deze integraties bieden gameontwikkelaars uitgebreide gegevens over gebruikersgedrag, campagneprestaties en omzetattributie op mobiele en webplatforms. De eenvoudige activering vereist geen codering van ontwikkelaars: teams van elke omvang kunnen deze tools direct activeren via de uitgeversaccounts van Xsolla en AppsFlyer. Met deze aanpak bevestigt Xsolla zijn toewijding aan het vereenvoudigen van complexe processen om het succes van ontwikkelaars te ondersteunen.
De S2S-integratie van mobiele applicaties maakt volledige LTV-metingen (Lifetime Value) en ROAS-metingen (Return on Advertising Spend, rendement op reclameuitgaven) mogelijk voor aankopen die binnen de applicatie en in de webshop worden gedaan. Aankopen in de webwinkel worden gemeten als in-app gebeurtenissen. AppsFlyer schrijft elke aankoop toe aan het aantal installaties van mobiele toepassingen, gebruikerswerving en re-engagement campagnes om te helpen een compleet platformoverkoepelend gebruikerstraject, complete levensduurwaarde (lifetime value, LTV) en totaal rendement op investering (ROI) te berekenen. Het installatieproces is eenvoudig en vereist geen technische kennis. Dit maakt het toegankelijk voor alle mobiele ontwikkelaars via de Publisher Accounts van Xsolla en AppsFlyer.
De Web Integration Activation is ontworpen voor het meten en beoordelen van marketingprestaties, advertentieconversieratio’s, hoogwaardige reclamecampagnes en re-targeting-inspanningen voor webwinkels die gebruikmaken van Xsolla’s Site Builder. Ontwikkelaars kunnen deze functionaliteit eenvoudig inschakelen, zodat ze de effectiviteit kunnen meten van advertentiecampagnes die verkeer naar hun webwinkels genereren via de Publisher Accounts van Xsolla en AppsFlyer.
“De webwinkeloplossing van Xsolla heeft een revolutie teweeggebracht in de sector voor de ontwikkeling van mobiele games, met meer dan 500 opgerichte webwinkels. Voorheen waren de traditionele mobiele meetinstrumenten niet geschikt voor dit scenario. Deze integraties met AppsFlyer overbruggen de datakloof tussen webwinkels en mobiele apps en bieden gameontwikkelaars een compleet beeld van LTV en totale ROI,” zegt Berkley Egenes, Chief Marketing & Growth Officer. “De samenwerking benadrukt het streven van Xsolla om de complexiteit voor onze partners in mobiele games te vereenvoudigen en slimmere zakelijke beslissingen mogelijk te maken op basis van volledige gegevensstromen op het hele spelerstraject.”
“In een steeds meer evoluerend en dynamisch game-ecosysteem, is het van cruciaal belang dat ontwikkelaars het volledige gebruikerstraject via mobiel en web begrijpen, voor het optimaliseren van prestaties en maximaliseren van inkomsten,” zegt Adam Smart, Product Director Gaming bij AppsFlyer. “Dankzij de gecombineerde expertise van Xsolla op handelsgebied met de toonaangevende analysemogelijkheden van AppsFlyer, kunnen platformoverschrijdende metingen en attributie naadloos op elkaar aansluiten. Dit geeft ontwikkelaars de inzichten die ze nodig hebben om slimmere beslissingen te nemen en de groei van de branche te versnellen. Met deze integraties kunnen ontwikkelaars zich richten op het creëren van uitzonderlijke game-ervaringen, in de wetenschap dat hun successen op de juiste manier worden gehonoreerd.”
De integraties bieden een oplossing voor twee grote uitdagingen in het ecosysteem van mobiele games: betrouwbare LTV- en ROAS-metingen op verschillende platforms en nauwkeurige tracering van Web Shop-advertentiecampagnes. Ontwikkelaars kunnen kleine activeringen rechtstreeks via hun accounts beheren met een gestroomlijnd activeringsproces via het Xsolla Publisher Account en het AppsFlyer Publisher Account.
De game-industrie, vooral op het gebied van mobiele games, vraagt steeds meer om tools die duidelijk inzicht geven in het gedrag van spelers en die nauwkeurige metingen van campagneprestaties op verschillende platforms mogelijk maken. Deze oplossingen helpen ontwikkelaars om hun engagementstrategieën en ROI te optimaliseren, zodat ontwikkelaars zich kunnen richten op het creëren van uitzonderlijke game-ervaringen.
Ontdek de innovatieve oplossingen van Xsolla en AppsFlyer, op maat gemaakt voor de mobiele markt om het gebrek aan gegevens bij het volgen en meten van de prestaties van webwinkels aan te pakken: xsolla.blog/xsolla-appsflyer
Over Xsolla
Xsolla is een toonaangevend wereldwijd bedrijf voor de handel in videogames met een robuuste en krachtige set tools en services die speciaal voor de branche zijn ontworpen. Sinds de oprichting in 2005 heeft Xsolla duizenden game-ontwikkelaars en -uitgevers van elke omvang geholpen bij het financieren, op de markt brengen, lanceren en genereren van inkomsten met hun games wereldwijd en op meerdere platforms. Als innovatieve leider op het gebied van game-commerce is het de missie van Xsolla om de inherente complexiteit van wereldwijde distributie, marketing en het genereren van inkomsten op te lossen, zodat onze partners meer geografische gebieden kunnen bereiken, meer inkomsten kunnen genereren en relaties kunnen opbouwen met gamers over de hele wereld. Xsolla heeft zijn hoofdkantoor en vestiging in Los Angeles, Californië, en kantoren in Londen, Berlijn, Seoul, Beijing, Kuala Lumpur, Raleigh, Tokio, Montreal en steden over de hele wereld.
Meer informatie: xsolla.com
Over AppsFlyer
AppsFlyer helpt merken goede keuzes te maken voor hun bedrijf en hun klanten met haar geavanceerde meting, data-analyse, deep linking, engagement, bescherming tegen fraude, cleanroom voor gegevens en privacy-beschermende technologieën. Gebouwd op het idee dat merken de privacy van klanten kunnen verhogen en tegelijkertijd uitzonderlijke ervaringen bieden, stelt AppsFlyer duizenden makers en technologiepartners in staat om betere, meer betekenisvolle klantrelaties te creëren.
Ga voor meer informatie naar appsflyer.com
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250211228548/nl/
Contacts
Mediacontact
Derrick Stembridge
Vicepresident van Global Public Relations, Xsolla
d.stembridge@xsolla.com