19:57 uur 12-02-2025

NIQ ondersteunt klanten met oplossingen voor strategische analyses en inzichten

CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– NielsenIQ (NIQ), ‘s werelds toonaangevende bedrijf op het gebied van consumenteninformatie, kondigt aan dat het zijn nieuwe Strategic Analytics & Insights organisatie lanceert. De nieuw geïntegreerde groep van Advanced Analytics Consulting, Consumer & Marketing Insights en BASES, zal met het gebruik van NIQ’s uitgebreide datasets klanten helpen eenvoudiger besluiten te nemen en sneller uit te voeren. Dit versterkt NIQ’s toewijding aan het leveren van ongeëvenaarde waarde aan klanten door middel van uitgebreid marktonderzoek en consumenteninzichten, en getuigt van NIQ’s inzet voor het leveren van de Full View™ aan zijn klanten.

Strategic Analytics & Insights zal krachtige en bruikbare groeiroutekaarten ontwikkelen rond vier belangrijke praktijkgebieden

  • Consumentengedrag en inzichten: vertaal menselijke inzichten in krachtige groeistrategieën
  • Innovatie aangedreven door BASES: creëer de innovaties, van idee tot product en activering, die uw bedrijf laten groeien
  • Merk & Media: bouw blijvende connecties op en beheer uw merk met precisie
  • Analytics & Activering: transformeer uw strategieën en neem betere zakelijke beslissingen om uitmuntende uitvoering te bereiken

Aan het hoofd van de Strategic Analytics & Insights organisatie staat Ramon Melgarejo, een NIQ- en branche-specialist die bekend staat om zijn klantgerichte aanpak, strategische visie en bewezen staat van dienst in het stimuleren van winstgevende groei in analytics en insights. In zijn carrière heeft Ramon een belangrijke rol gespeeld bij het stimuleren van innovatie op het gebied van consumenteninzichten, waarbij hij wijst op de vitale rol van gegevens in de snelle hedendaagse markt. Zijn benadering van voorspellende gedragswetenschap op basis van zijn diepgaande inzichten in de gedachten en acties van consumenten zullen de sleutel zijn tot het succes van deze nieuwe organisatie.

“Wij vinden het heel spannend om onze nieuwe Strategic Analytics & Insights groep te introduceren. Deze weerspiegelt onze toewijding om klanten de Full View™ te bieden,” zegt Melgarejo, president van Strategic Analytics & Insights bij NIQ. “Bij NIQ is het onze missie te ontdekken wat mensen willen en waarom. Dat doen we door onze sterke punten op het gebied van omzetgroeibeheer, merkstrategie, consumenteninzichten, precisie-activatie en innovatie te combineren. Door deze capaciteiten samen te brengen, stellen we bedrijven in staat slimmere beslissingen te nemen, complexiteit aan te pakken en met vertrouwen hun volgende grote stap te zetten. Deze stap levert niet alleen meer waarde op voor onze klanten, maar markeert ook een cruciaal moment op onze reis naar een spannende en dynamische toekomst.”

In zijn commentaar op de lancering van de Strategic Analytics & Insights groep, zei Jeremy Benhammou, Global Director Insights bij AB InBev: “Wij beschouwen NIQ als onze partner voor verpakkingstesten, omdat ze consistent scherpere inzichten, consistente resultaten en goed opgestelde KPI’s leveren. Hun prestaties overtreffen alle andere partners waarmee we hebben gewerkt. Onze analyseteams hebben onafhankelijk de nauwkeurigheid en stabiliteit van NIQ’s testresultaten voor verpakkingen gevalideerd, waardoor ze de gouden standaard in de branche zijn.”

NIQ Strategic Analytics & Insights gaat verder dan eenvoudige samenwerking. Het fungeert als een verlengstuk van het team van de klant, van ideeënvorming tot implementatie en daarna. NIQ’s ongeëvenaarde toegang tot eigen en uitgebreide datasets, methoden van wereldklasse en materiedeskundigen op lokaal en mondiaal niveau stellen ons in staat klanten te helpen met vertrouwen door complexe concurrentie-omgevingen te navigeren. Dankzij de expertise van Strategic Analytics & Insights krijgen klanten maatoplossingen en inzichten op maat voor hun unieke uitdagingen. NIQ’s holistische aanpak stelt klanten in staat om snel te innoveren, efficiënt uit te voeren en meer betekenisvolle verbindingen te leggen dan ooit tevoren.

Voor meer informatie, klik hier. Ontdek uw volgende grote stap met onze uitgebreide inzichten in consumenteninformatie!

Over NIQ

NielsenIQ (NIQ) is een toonaangevend bedrijf voor consumenteninformatie, dat het meest complete inzicht biedt in het koopgedrag van consumenten en nieuwe trajecten naar groei onthult. NIQ fuseerde in 2023 met GfK, waardoor de twee sectorleiders met een ongeëvenaard wereldwijd bereik samenkwamen. Ons wereldwijde bereik beslaat meer dan 90 landen en omvat ongeveer 85% van de wereldbevolking en meer dan $ 7,2 biljoen aan wereldwijde consumentenbestedingen. Met een holistische visie op retail en de meest uitgebreide consumenteninzichten, geleverd met geavanceerde analyses via ultramoderne platforms, levert NIQ de Full View™.

Ga voor meer informatie naar www.niq.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media:
Sweta Patra

sweta.patra@nielseniq.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr