19:29 uur 25-02-2025

NIQ rapporteert 7,3% jaarlijkse waardegroei in de wereldwijde schoonheidssector

  • Sterke groei in Latijns-Amerika (+19,1%), regio Afrika-Midden-Oosten (+27,1%)
  • 41% van de verkoop van schoonheidsproducten en persoonlijke verzorging in de VS komt uit e-commerce
  • Social commerce zorgt voor 68% van de wereldwijde beautyaankopen

CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– NielsenIQ (NIQ), ‘een toonaangevend bedrijf op het gebied van consumenteninformatie onthult dat de wereldwijde schoonheidsindustrie een solide waardestijging laat zien van 7,3% ten opzichte van het jaar ervoor. De regio’s Latijns-Amerika en Afrika-Midden-Oosten leiden met de grootste groei, terwijl Noord-Amerika en West-Europa ook robuuste groeicijfers laten zien van respectievelijk +7,8% en +7,7%. In de APAC-regio komen Zuid-Korea, India, Thailand, Singapore en Nieuw-Zeeland naar voren als topmarkten die bijdragen aan de totale waardegroei. Deze mondiale expansie wordt voor een groot deel gedreven door inflatie, maar de groei wordt ook ondersteund door stijgende inkomens en de instroom van nieuwe consumenten.

E-commerce leidt de retailrevolutie:

E-commerce stimuleert de wereldwijde verkoop van schoonheidsproducten, met verschillende groeiniveaus per regio. In China wordt een opmerkelijke 87% van de totale verkoop van haar- en huidverzorging online gedaan. In India wordt 17% van de beautyproducten online gekocht, terwijl dit in Brazilië minder dan 10% is. Ondanks deze verschillen is de dominantie van online verkoop ten opzichte van verkoop in de winkel een overkoepelende trend.

De online verkopen in de VS blijven de aankopen in de winkels aanzienlijk overtreffen en zijn goed voor 41% van alle verkopen van schoonheidsproducten en persoonlijke verzorging via e-commerce platforms. In de afgelopen vier jaar hebben platforms als Amazon 7,3 aandeelpunten gewonnen door concurrerende prijzen, snelle verzending en een breed assortiment aan te bieden. Klanten kloppen steeds vaker aan bij Amazon om hun favoriete producten aan te schaffen en de bestedingen stijgen elk jaar. Terwijl digitale handel de afgelopen 5 jaar een enorme groei heeft doorgemaakt, is de detailhandel in winkels grotendeels hetzelfde gebleven. De retailers van de toekomst zullen de winkelervaring moeten transformeren om aan de behoeften van moderne consumenten te voldoen.

De consument trekt naar e-commerce door een combinatie van marktexpansie en het afpakken van marktaandeel van winkels. De verschuiving naar online winkelen is meer dan een pandemische trend: het is een structurele verandering in consumentengedrag, vooral onder jongere generaties.

Wereldwijde opkomst van social commerce:

Social commerce is een wereldwijde trend, waarbij 68% van de aankopen op deze platforms impulsaankopen zijn. TikTok shop is opgeklommen tot de 8e grootste e-commerce gezondheids- en schoonheidsverkoper in de VS, met een omzet van 1 miljard dollar in schoonheidsproducten. In China wordt 31% van de huidverzorgingsaankopen gedaan via Douyin/TikTok Shop. TikTok Shop is een go-to bestemming voor consumenten om merken te ontdekken, nieuwe producten te leren kennen en te testen.

Ondanks de opkomst van digitale handel blijft winkelverkoop relevant. Shoppers waarderen de tastbare ervaring en het persoonlijke advies, vooral voor artikelen met een hoge investering zoals huidverzorging. Retailers zullen een balans moeten vinden tussen gemak en klanttevredenheid met investeringen in hybride modellen die online ontdekking naadloos integreren met ervaringen in de winkel.

Tara James Taylor, senior VP beauty & personal care bij NIQ, zegt: “In de snel veranderende schoonheidsindustrie is succes in 2025 een delicaat evenwicht. De dynamiek tussen innovatie en traditie, betaalbaarheid en luxe, duurzaamheid en schaalbaarheid, en personalisering en inclusiviteit herdefiniëren de markt voor beautyfabrikanten en retailers. De juiste balans vinden zal cruciaal zijn voor degenen die willen slagen in de wereldwijde schoonheidsmarkt, die $ 1 biljoen waard is.”

Voor meer inzichten in Schoonheidstrends en de Staat van de Schoonheid 2025, klik hier en word lid van de Beauty inner Circle om eersteklas informatie te krijgen.

Over NIQ

NielsenIQ (NIQ) is een toonaangevend bedrijf voor consumenteninformatie, dat het meest complete inzicht biedt in het koopgedrag van consumenten en nieuwe trajecten naar groei onthult. NIQ fuseerde in 2023 met GfK, waardoor de twee sectorleiders met een ongeëvenaard wereldwijd bereik samenkwamen. Ons wereldwijde bereik beslaat meer dan 90 landen en omvat ongeveer 85% van de wereldbevolking en meer dan $ 7,2 biljoen aan wereldwijde consumentenbestedingen. Met een holistische visie op retail en de meest uitgebreide consumenteninzichten, geleverd met geavanceerde analyses via ultramoderne platforms, levert NIQ de Full View™. Ga voor meer informatie naar www.niq.com

​Disclaimer: Alle product- en bedrijfsnamen zijn handelsmerken™ of geregistreerde® handelsmerken van hun respectieve houders. Het gebruik ervan impliceert geen enkele verwantschap of goedkeuring.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Sweta Patra

sweta.patra@nielseniq.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr