Mary Kay Inc. benoemt Tara Eustace tot Chief Opportunity & Sales Officer
DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Om de toekomstige groei te stimuleren heeft het iconische schoonheids- en ondernemerschapsbedrijf Mary Kay vandaag de benoeming van Tara Eustace tot Chief Opportunity & Sales Officer aangekondigd.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20250305506505/nl/

To empower future growth, iconic beauty and entrepreneurship company Mary Kay announced today the appointment of Tara Eustace as Chief Opportunity and Sales Officer. As International Women’s Day (IWD) approaches, this leadership appointment by the Chief Executive Officer, Ryan Rogers, honors Mary Kay Ash’s legacy of empowering women. A trailblazer and long-time Mary Kay executive, Eustace will lead the Global Opportunity and Sales organization with a core mission: to put the “Mary Kay Opportunity” at the center of all entrepreneurial business strategies. She will oversee all Mary Kay regions, leading the team of region presidents and general managers in over 40 markets around the world (Photo: Mary Kay Inc.).
Als pionier en langdurig Mary Kay-bestuurder zal Eustace de Global Opportunity & Sales-organisatie leiden met een kernmissie: de ‘Mary Kay Opportunity’ centraal stellen in alle ondernemende bedrijfsstrategieën. Ze zal toezicht houden op alle Mary Kay-regio’s en leidinggeven aan het team van regiopresidenten en algemeen directeuren in meer dan 40 markten over de hele wereld.
De nieuw gevormde organisatie van Eustace zal zich richten op het transformeren van de ervaring van zelfstandige schoonheidsconsulenten (Independent Beauty Consultants, IBC’s) en hen verheffen tot persoonlijke schoonheidsadviseurs voor Mary Kay’s productportfolio, merk en kans. Met de kernmissie voorop zal Eustace de volgende generatie uitnodigen om mee te doen aan het ondernemerstraject. Voor de verwezenlijking van de visie zullen zij en haar team alle generaties IBC’s digitaal versterken met alle mogelijkheden om hun bedrijfsactiviteiten te verbinden met consumenten via digitale bijscholing, innovatieve digitale tools en e-commerce-oplossingen via geïntegreerde platforms en kanalen.
Eustace zal de stroomlijning van de wereldwijde verkoopactiviteiten aansturen en vier strategische gebieden activeren: wereldwijde verkoopteamontwikkeling en -opleiding, wereldwijde verkoopteamervaring, wereldwijde verkoopteaminzichten en -analyses, en sociale handel en communicatie voor het wereldwijde verkoopteam. Dit omvat de inzet voor de uitbreiding van de aanwezigheid van Mary Kay om vrouwen in staat te stellen de droom om eigenaresse te zijn van hun eigen kleine bedrijf na te jagen, waar ze zich ook bevinden.
“Tara en haar team hebben de missie om de passie rond de Mary Kay-kans aan te wakkeren door deze voorop te stellen bij alles wat we doen,” aldus Ryan Rogers, Chief Executive Officer (CEO) van Mary Kay. “Met haar ondernemende en visionaire mentaliteit en een staat van dienst op het gebied van het betreden van nieuwe markten, zal Tara een belangrijke rol spelen bij het vormgeven van de toekomst van het bedrijf voor onze onafhankelijke schoonheidsconsulenten en hun klanten, door optimaal gebruik te maken van technologie en onze ongeëvenaarde ervaring naar nieuwe hoogten te tillen in de schoonheids- en directe verkoopindustrie.”
Eustace heeft in de loop van haar meer dan dertigjarige loopbaan wereldwijd verschillende leiderschapsposities bekleed. Haar onwrikbare toewijding aan vrouwelijk ondernemerschap heeft bijgedragen aan het opnieuw vormgeven van de directe verkoopindustrie, met invloed op de levens van miljoenen vrouwen wat betreft persoonlijke groei tot financiële beloningen en meer. Eustace heeft de groei van Mary Kay in Europa en daarbuiten geleid en was de drijvende kracht achter de meest recente uitbreidingen van Mary Kay in Hongarije in 2023 en Kirgizië in 2024.
“Toen Mary Kay Ash ons bedrijf oprichtte, wist ze dat er geen grotere kans bestond voor vrouwen dan degene die wij te bieden hebben. Ik ben enthousiast om innovatie een impuls te geven, onze onafhankelijke schoonheidsconsulenten in staat te stellen om met vertrouwen te verkopen waar ze ook zijn, en de volgende generatie te verbinden met een levendige, duurzame en dynamische kans om geld te verdienen,” stelde Tara Eustace, Chief Opportunity & Sales Officer van Mary Kay. “Elke individuele zelfstandige schoonheidsconsulent is een kleine ondernemer die direct profiteert van de verkoop van Mary Kay-producten. Wanneer lokale klanten de producten van Mary Kay kopen bij zelfstandige schoonheidsconsulenten, steunen ze een familie. En wanneer ze een familie steunen, steunen ze een droom.”
Eustace heeft een Bachelor of Arts-diploma in Russische studies en internationale betrekkingen van de Universiteit van Virginia, Verenigde Staten. Ze is lid van de CEO Council Board van de European Direct Selling Association (Seldia).
Nu Internationale Vrouwendag (IWD) nadert, eert deze leiderschapsbenoeming door Ryan Rogers het erfgoed van Mary Kay Ash om vrouwen te empoweren. Bij Mary Kay vormen vrouwen 54% van het directieteam, 63% van het wereldwijde personeelsbestand en 63% van het R&D-team1.
Weetjes:
- Bijna 30% van de verkoopteamleden die het afgelopen jaar een Mary Kay-bedrijf zijn begonnen, is jonger dan 352.
- In 2023 en opnieuw in 2024 werd Mary Kay door Euromonitor International3 uitgeroepen tot het #1 Direct Selling Brand of Skin Care & Color Cosmetics ter wereld.
Over Mary Kay
Als een van de eerste doorbrekers van het zogenaamde glazen plafond, richtte Mary Kay Ash in 1963 haar schoonheidsbedrijf op als verwezenlijking van haar droom, met één doel: het leven van vrouwen verrijken. Die droom kwam tot bloei en werd een bedrijf van miljarden dollars, met miljoenen onafhankelijke leden van het verkoopteam in meer dan 40 markten. Al meer dan 60 jaar lang geeft de Mary Kay-kans vrouwen de mogelijkheid om hun eigen toekomst te bepalen door middel van onderwijs, mentorschap, belangenbehartiging en innovatie. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van geavanceerde huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en geuren. Mary Kay gelooft in het behoud van onze planeet voor toekomstige generaties, het beschermen van vrouwen die getroffen zijn door kanker en huiselijk geweld, en het aanmoedigen van jongeren om hun dromen te volgen. Ga voor meer informatie naar marykayglobal.com, vind ons op Facebook, Instagram en LinkedIn, of volg ons op X.
______________________________ |
1 Bron: Women Representation and Leadership at Mary Kay (mei 2024) |
2 Bron: gegevens uit 2024 uit de VS van Mary Kay Inc. |
3 Bron: ‘Euromonitor International Limited; Beauty and Personal Care 2024 Edition, value sales at RSP, 2023 data’ |
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250305506505/nl/
Contacts
Mary Kay Inc. Corporate Communications
newsroom.marykay.com
972.687.5332 of media@mkcorp.com