Xsolla Partner Network biedt verbeterde marketingervaring voor ontwikkelaars en ontwerpers met nieuwe functies en inzichten in gegevens
LOS ANGELES–(BUSINESS WIRE)– Xsolla, wereldwijd leider in de videogamehandel, introduceert belangrijke updates voor het Xsolla Partner Network, een geavanceerde affiliate marketing-engine, waarbij gameontwikkelaars met contentmakers in contact komen. Deze updates verbeteren de ervaring voor zowel ontwikkelaars als makers door de introductie van nieuwe interactietools, een grotere toegankelijkheid van gegevens en diepere integraties met het Xsolla Rainmaker-platform.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20250312173349/nl/

Graphic: Xsolla
De groeiende invloed van contentmakers op platforms als YouTube, Twitch en TikTok herdefinieert de gamemarketingstrategieën. Ontwikkelaars zijn steeds vaker op zoek naar gestroomlijnde manieren om partnerschappen met makers te ontdekken, te beheren en te meten. Het Xsolla Partner Network speelt in op deze vraag met een alles-in-één oplossing voor het maken en opschalen van prestatiegerichte campagnes, nu met extra tools om de bruikbaarheid en het succes van de campagne te vergroten.
De nieuwe updates van het Xsolla Partner Network zijn van groot voordeel voor ontwikkelaars en ontwerpers, omdat ze nu effectiever kunnen samenwerken om hun doelen te bereiken.
Voor ontwikkelaars biedt het platform nu:
- Verbeterde zoekfunctionaliteit om makers die het beste aansluiten bij de campagnedoelstellingen te ontdekken, te vergelijken en uit te nodigen
- Gedetailleerde makerprofielen met inzichten zoals statistieken van gelijktijdige kijkers, gespeelde games en campagneprestaties, zodat ontwikkelaars weloverwogen beslissingen kunnen nemen
- Integratie met Xsolla Rainmaker-gegevens van Twitch en YouTube Gaming, met robuuste analyses zoals het aantal views van streamers, het aantal volgers en game-specifieke prestatiegegevens voor datagestuurde besluitvorming
- Gestroomlijnde samenwerkingstools,, waaronder directe distributie van promotiecodes, trackinglinks en gamesleutels
- Een flexibel model voor het delen van inkomsten, waarmee ontwikkelaars aanpasbare commissietarieven kunnen instellen voor makers die succesvolle transacties aansturen
Makers krijgen toegang tot een uitgebreide toolkit die is ontworpen om campagnebeheer te vereenvoudigen en groei te versnellen. De vernieuwde interface, functies en hulpmiddelen maken het beheren van campagnes, het aantrekken van publiek en contentcreatie eenvoudiger. Door de minimumdrempel van 50 abonnees te schrappen, is het platform nu toegankelijk voor microcreators, die hun carrière een boost kunnen geven.
Extra functies voor makers zijn onder andere:
- Prestaties in realtime volgen, met inzichten in campagneresultaten.
- Gebruiksvriendelijke accountnavigatie, die het gebruik van het platform vereenvoudigt.
- Mogelijkheden om rechtstreeks samen te werken met game-ontwikkelaars, zodat makers hun publiek kunnen uitbreiden en hun werk te gelde maken door de verkoop van games en in-game content op Xsolla Mall te stimuleren.
- Op de sites van Xsolla Mall kunnen makers digitale content doorverkopen, campagnegegevens tonen, donaties inzamelen en links naar alle sociale media delen om de zichtbaarheid te vergroten.
- Overlays zorgen voor promotionele afbeeldingen en animaties in de game die de betrokkenheid en bekendheid vergroten via livestreams.
- Chatbot is ontworpen om in realtime chats tijdens gameplay volglinks en promotiecodes te delen, kijkers te belonen en de community te betrekken.
Dankzij de updates van het Xsolla Partner Network kunnen ontwikkelaars en makers naadloos samenwerken, en worden er nieuwe succeskansen in het veranderende landschap van gamemarketing ontsloten.
“Het Xsolla Partner Network is altijd een krachtig hulpmiddel geweest voor ontwikkelaars om hun games te laten groeien en voor makers om hun passie te gelde te maken,” aldus Chris Hewish, Chief Strategy Officer bij Xsolla. “Deze nieuwe functies bieden een naadloze samenwerking tussen ontwikkelaars en makers, zodat beiden hun doelen effectiever kunnen bereiken.”
De updates van het Xsolla Partner Network zijn nu beschikbaar voor ontwikkelaars, uitgevers en ontwerpers over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar: https://xsolla.pro/rws25pn
Over Xsolla
Xsolla is een toonaangevend wereldwijd bedrijf voor de handel in videogames met een robuuste en krachtige set tools en services die speciaal voor de branche zijn ontworpen. Sinds de oprichting in 2005 heeft Xsolla duizenden game-ontwikkelaars en -uitgevers van elke omvang geholpen bij het financieren, op de markt brengen, lanceren en genereren van inkomsten met hun games wereldwijd en op meerdere platforms. Als innovatieve leider op het gebied van game-commerce is het de missie van Xsolla om de inherente complexiteit van wereldwijde distributie, marketing en het genereren van inkomsten op te lossen, zodat onze partners meer geografische gebieden kunnen bereiken, meer inkomsten kunnen genereren en relaties kunnen opbouwen met gamers over de hele wereld. Xsolla heeft zijn hoofdkantoor en vestiging in Los Angeles, Californië, en kantoren in Londen, Berlijn, Seoul, Beijing, Kuala Lumpur, Raleigh, Tokio, Montreal en steden over de hele wereld.
Meer informatie: xsolla.com
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250312173349/nl/
Contacts
Contact voor de media
Derrick Stembridge
Vicepresident Global Public Relations, Xsolla
d.stembridge@xsolla.com