UN Global Pulse en Western Digital Kondigen aan dat de ‘Data for Climate Action’ Challenge nu open is voor inschrijving
NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Global Pulse, het innovatie-initiatief van de Verenigde Naties voor grote hoeveelheden data, en Western Digital Corporation (NASDAQ: WDC), een internationale voorloper in technieken en oplossingen voor data-opslag, hebben aangekondigd de krachten te bundelen met de start van de “Data for Climate Action” challenge.
Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20170310005807/nl/
Data for Climate Action is een ongekende open innovatie challenge om de wetenschap van data en de grote hoeveelheden data van de private sector weer in het gareel te krijgen om de strijd aan te gaan tegen de klimaatverandering. Datawetenschappers, onderzoekers, en vernieuwers van over de hele wereld worden gestimuleerd zich aan te melden en voor 10 april 2017 hun voorstellen in te dienen via DataForClimateAction.org.
“Voor het treffen van doeltreffende maatregelen tegen klimaatverandering zijn niet alleen gegevens over het klimaat nodig, maar ook bruikbare informatie over het gedrag van mensen,” aldus Robert Kirkpatrick, Director of UN Global Pulse. “Grote hoeveelheden data kunnen dynamische feedback geven over hoe leefgemeenschappen door het klimaatsysteem beïnvloed worden en zorgen ervoor dat innovatie mogelijk wordt om duurzaamheid en veerkracht te vergroten. Deze data is grotendeels in het bezit van bedrijven, zoals de bedrijven die deelnemen aan de Data for Climate Action.”
Met de hulp van het Skoll Global Threats Fund heeft deze internationale challenge een gevarieerde coalitie van bedrijven uit meerdere bedrijfssectoren en landen teweeg gebracht om deel te nemen als een daad van ‘ datafilantropie’. De challenge biedt onderzoekers een kans om ongekende toegang te krijgen tot nationale, regionale en internationale gegevensbestanden—geanonimiseerd en geaggregeerd ter bescherming van de privacy—en stevige hulpmiddelen om hun onderzoek te ondersteunen.
Bedrijven die data voor de challenge ter beschikking stellen, zijn:
- BBVA Data & Analytics, een bedrijf dat financiële data analyseert
- Crimson Hexagon, een bedrijf dat sociale media analyseert
- Earth Networks, een netwerkbeheerder van weer- en bliksemsensoren
- Nielsen, een bedrijf dat internationale metingen en analyses uitvoert
- Orange, een internationale telecomprovider
- Planet, een netwerkbeheerder die satellietbeelden van de aarde maakt
- Plume Labs, een bedrijf dat zich specialiseert in de wetenschap van milieudata
- Schneider Electric, een internationale specialist in energiebeheer en automatisering
- Waze, een gratis, real-time verkeers- en navigatie-app op basis van een gemeenschap
Daarnaast kunnen onderzoekers zich inschrijven om ondersteuning van Microsoft te krijgen op het gebied van coud-computing, en van Tableau op het gebied van visuele analyse.
“Als ‘s werelds grootste bedrijf voor data-opslag, begrijpen de kracht en de mogelijkheden van data, en zijn enthousiast over het gebruik ervan als katalysator voor verandering,” aldus Tang, Senior Vice President en General Manager, Data Center Systems Business Unit, Western Digital. “We zijn trots op de samenwerking met het Global Pulse-team van de Verenigde Naties om niet alleen te helpen het verhaal en het raamwerk voor de Data for Climate Action challenge op te tuigen, maar om de betrokkenheid te vergroten en te stimuleren omtrent de data voor sociaal goede doeleinden. We kijken uit naar de inzichten en oplossingen die uit deze challenge zullen voortvloeien en de mogelijkheden die ze voor onze toekomst vertegenwoordigen.”
Over de Challenge:
De Data for Climate Action richt zich op drie gebieden die voor het doel van duurzame ontwikkeling ten aanzien van maatregelen tegen de klimaatverandering (SDG 13) Verenigde Naties relevant zijn: klimaatmitigatie, klimaatadaptatie, en de koppelingen tussen de klimaatverandering en de Agenda 2030 in het algemeen.
De challenge richt zich op het genereren van originele onderzoeksverslagen en tools die laten zien hoe data-gedreven innovatie tot wezenlijke oplossingen kunnen leiden en inspanningen kunnen transformeren om de klimaatverandering tegen te gaan. Het wordt gevormd op het model van datawetenschapcompetities waaraan organisaties zoals Kaggle, en bedrijfs-specifieke initiatieven ten grondslag lagen om grote hoeveelheden data voor het algemene goed te delen, zoals de “Data for Development” challenges die door Orange georganiseerd werden.
Onderzoekers die geselecteerd worden om deel te nemen aan de Data for Climate Action krijgen vier maanden de tijd om hun onderzoek te doen. Een veelzijdig panel van experts op het gebied van klimaatverandering en datawetenschap zullen de definitieve inzendingen evalueren op basis van de gehanteerde methodiek, de relevantie en de mogelijke impact. De winnaars worden in november van 2017 bekendgemaakt.
Ga voor het indienen van een aanmelding of het vinden van extra informatie over de challenge naar de officiële website op DataForClimateAction.org.
Ga voor meer informatie over de steun die Western Digital Corporation verleent aan de “Data for good movement” naar DataMakesPossible.com.
Deelnemende bedrijven:
Elena Alfaro, CEO, BBVA Data & Analytics:
”Bij BBVA Data & Analytics geloven we in de morele verplichting van data-gedreven organisaties om data te delen en een bijdrage aan de samenleving te leveren. Tijdens onze vorige samenwerking met de Global Pulse van de Verenigde Staten ontdekten we dat geaggregeerde, financiële data inzichten kunnen geven in hoe crises kwetsbare bevolkingen kunnen beïnvloeden. Samen lieten we een nieuwe manier zien hoe de economische veerkracht van leefgemeenschappen op natuurrampen gemeten kan worden. De Data for Climate Action challenge vertegenwoordigt een andere, concrete manier om data in te zetten om de klimaatverandering te lijf te gaan, en we kijken ernaar uit om opnieuw een bijdrage te leveren met onze geaggregeerde, financiële data en onze uitstekende datawetenschap.”
Jim Pinkelman, Senior Director, Microsoft Research:
”We zijn trots op het ondersteunen van deze belangrijke, internationale uitdaging, en we kijken ernaar uit om Microsoft Azure ter beschikking te stellen om het werk van deze innovatieve onderzoekers voort te zetten.”
Lisa Errion, Vice President voor International Public Policy, Nielsen:
”Nielsen is verheugd deel te mogen nemen aan deze innovatieve challenge als onderdeel van ons Data for Good-initiatief om het gebruik van data voor het algemene goed uit te breiden.”
Mari-Noëlle Jégo-Laveissière, Senior Executive Vice President van Innovation, Marketing and Technologies, Orange:
”We vertrouwen erop dat de Data for Climate Action het onderzoek naar de potentie om op internationale schaal het probleem van de klimaatverandering te adresseren zal ondersteunen. Orange’s betrokkenheid bij de challenge is een natuurlijke voortzetting van onze open innovatie-initiatieven die gericht zijn op hoe de wetenschap van grote hoeveelheden data kan bijdragen aan duurzame ontwikkeling en het sociale welzijn. Dit illustreert onze voortdurende betrokkenheid om oplossingen te faciliteren als bijdrage aan het oplossen van sociale en milieuvraagstukken voor de hele internationale gemeenschap.”
Will Marshall, CEO en medeoprichter van Planet:
”Voor het vraagstuk van de klimaatverandering zijn vele spelers nodig die met de krachtigste hulpmiddelen werken die beschikbaar zijn. Bij Planet dragen we aan deze visie bij door elke dag opnieuw de wereld in kaart te brengen en de verandering op Aarde zichtbaar en toegankelijk te maken. Het verheugt ons enorm om met het UN Global-team van de Verenigde Naties samen te mogen werken in de Data for Climate Action challenge, en om de meest actuele data over onze planeet in de handen van vernieuwers te leggen die kunnen helpen voortgang te boeken bij een van de meest urgente vraagstukken van onze tijd.”
Romain Lacombe, CEO en medeoprichter van Plume Labs:
”Plume Labs neemt met veel genoegen deel aan de Data for Climate Action door het verlenen van toegang tot de Plume Air Cloud, onze atmosferische vervuiling API. Luchtvervuiling is zowel een milieucrisis als een gezondheidscrisis. Door open data en innovatieve oplossingen kunnen we samenwerken om de lucht die we inademen transparanter te maken.”
Ron Sznaider, SVP van Cloud Services, Schneider Electric:
”Als internationaal toonaangevend bedrijf in beheer en automatisering van energie is Schneider Electric de weersvoorspellingen en de agrarische markten aan het transformeren door aan te sturen op innovatie waarmee voor agrarische werkzaamheden cruciale, real-time beslissingen genomen kunnen worden. We verheugen ons erop om onderzoekers de beschikking te geven over weergegevens via de Data for Climate Action, zodat ze voor agrariërs en leefgemeenschappen over de hele wereld met nieuwe en innovatieve oplossingen kunnen komen.”
Neal Myrick, Directeur van Social Impact at Tableau & Director, Tableau Foundation:
”Deze Challenge is een geweldige kans om vaardigheden en inzichten in datavisualisatie aan de internationale gemeenschap van wetenschappers , beleidsmakers, vernieuwers en voorstanders van actie tegen de klimaatverandering ter beschikking te stellen. We staan te popelen om ons aandeel bij te dragen waarmee data beschikbaar en bruikbaar wordt voor al diegenen die aan een betere toekomst werken.”
Adam Fried, Global Partnerships, Waze:
”Met behulp van Waze real-time, hebben vergaarde inzichten, Waze Connected Citizens Program partners geleid tot op data gestuurde experimenten om verschillende mobiliteitsvraagstukken op te lossen, waarmee de reactietijden in noodsituaties en het beheer van hyperlokaal verkeer verbeterd zijn. We zijn zeer verheugd om te zien hoe onderzoekers die aan de Data for Climate Action Challenge deelnemen kunnen profiteren van de impact van het Connected Citizens Program om sneller in actie te kunnen komen tegen de klimaatverandering.”
Over UN Global Pulse
Global Pulse is een initiatief van de Verenigde Naties om de bewustwording te stimuleren over de mogelijkheden die grote hoeveelheden data bieden voor duurzame ontwikkeling en humanitaire actie, waardoor samenwerkingsverbanden in het delen van vertrouwelijke gegevens en betekenisvolle analysetools en benaderingen via het netwerk van Pulse Labs ontstaan en tot een breder draagvlak van bruikbare innovaties binnen het VN-systeem leiden. Global Pulse is een spreekbuis in de beweging van de datafilantropie en een voorstander voor dataverantwoordelijkheid. Kijk voor meer informatie op www.unglobalpulse.org of volg ons op Twitter @UNGlobalPulse.
Over Western Digital Corporation
Western Digital Corporation (NASDAQ: WDC) is toonaangevende leverancier van opslagtechnologieën en -oplossingen waarmee mensen data creëren, gebruiken, ervaren en bewaren. Het bedrijf geeft antwoord op de steeds veranderende behoeften door het bieden van een volledige porfolio van noodzakelijke, hoogwaardige opslagoplossingen met klantgerichte innovatie, hoge efficiëntie, flexibiliteit en snelheid. Onze producten worden onder de merknamen HGST, SanDisk en WD verkocht aan OEM’s, distributeurs, resellers, leveranciers van cloud-infrastructuur en consumenten. Lees meer over Digital’s initiatief #DataMakesPossible.
Over Skoll Global Threats Fund
De missie van de Skoll Global Threats Fund is om internationale bedreigingen te confronteren die de mensheid in gevaar brengen, door het zoeken naar oplossingen, het aanhalen van samenwerkingsverbanden, en het versnellen van de maatregelen die nodig zijn om de toekomst veilig te stellen. Het Fonds werkt proactief om baanbrekende ideeën of maatregelen te vinden, initiëren of samen te creëren die op grote schaal hun vruchten kunnen afwerpen. Lees meer op www.skollglobalthreats.org.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20170310005807/nl/
Contacts
UN Global Pulse
Felicia Vacarelu, 646-723-4810
felicia@unglobalpulse.org
of
Porter Novelli voor Western Digital Corp.
Lisa Neitzel, 408-738-7884
lisa.neitzel@porternovelli.com