Calvin Klein, Inc. kondigt wereldwijde advertentiecampagne CALVIN KLEIN 205W39NYC voor najaar 2017 aan
NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Calvin Klein, Inc., een volle dochteronderneming van PVH Corp. [NYSE: PVH], heeft vandaag de wereldwijde multimedia-advertentiecampagne CALVIN KLEIN 205W39NYC voor najaar 2017 aangekondigd. In de campagne maakt de collectie CALVIN KLEIN 205W39NYC colvan Chief Creative Officer Raf Simons haar debuut.
Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20170724005567/nl/
In deze visueel opvallende campagne, met foto’s van fotograaf Willy Vanderperre, wordt een cast van 22 modellen gepresenteerd die zijn gefotografeerd voor een reeks billboards met afbeeldingen van de campagne CALVIN KLEIN: American Classics van vorig seizoen. De billboards van de vorige campagne – met werken van de kunstenaar Andy Warhol – werden enkele dagen voor de fotosessie opgesteld in de Californische woestijn. De campagne is een studie van kunst en kunstgrepen, van werkelijkheid en verbeelding, de gemaniëreerde wereld van high fashion gekoppeld aan het gevoel van alledag. De campagne verkent het filmische en romantische beeld van Amerika van de buitenstaander, een soort droomwereld die concreet is geworden voor Chief Creative Officer Raf Simons en Creative Director Pieter Mulier.
Deze campagne, met een planning van meer 850 miljoen impressies verspreid over 22 markten wereldwijd, illustreert de voortdurende evolutie van CALVIN KLEIN onder Simons in een geïntegreerde mediamix. Het merk zal uitgebreid onder de aandacht worden gebracht in mode- en lifestylepublicaties wereldwijd in de fashionuitgaven in de maand september. De reprise van de geslaagde American Classics-campagne komt tot leven in groot formaat op prominente buitenlocaties in plaatsen als New York, Parijs, Brussel, China, Korea en Hongkong.
De CALVIN KLEIN 205W39NYC-collectie voor najaar 2017 waarop in de campagne de aandacht wordt gevestigd is een mix van fanfare-uniformen, beschermende kleding met plastic coating, powerbrokerstijl, ambachtelijk stikwerk, werkkleding en westernstijl. De lijn omvat tevens de introductie van CALVIN KLEIN JEANS ESTABLISHED 1978, een nieuwe lijn van designer denim die wordt ondergebracht bij CALVIN KLEIN 205W39NYC. Alle stukken uit de lijn zijn voorzien van een exclusieve patch met een silhouet dat is geïnspireerd op de iconische foto van actrice Brooke Shields, genomen door Richard Avedon voor Calvin Klein Jeans in 1981. Deze gedenkwaardige campagneafbeelding maakte zijn debuut kort na de introductie van het merk Calvin Klein Jeans en het concept van designer jeans. Op deze manier eert CALVIN KLEIN JEANS ESTABLISHED 1978 zowel de historie van het merk als de toekomst ervan.
Calvin Klein is een internationaal lifestylemerk dat wordt gekenmerkt door stoutmoedige, progressieve idealen en een verleidelijke, vaak minimalistische esthetiek. We streven ernaar ons publiek te boeien met uitdagende beelden en opvallende designs om de zinnen te prikkelen.
Het bedrijf is opgericht in 1968 door Calvin Klein en zijn zakenpartner Barry Schwartz en heeft een reputatie opgebouwd als trendsetter in de Amerikaanse modewereld door middel van strakke esthetische en innovatieve designs. De wereldwijde winkelverkopen van producten van het merk Calvin Klein in 2015 bedroegen meer dan $8 miljard. De producten werden gedistribueerd in [meer dan] 110 landen. Calvin Klein heeft wereldwijd meer dan 10.000 mensen in dienst. Het bedrijf werd in 2003 overgenomen door PVH Corp.
In de meer dan 130 jaar van haar bestaan heeft PVH Corp laten zien uit te blinken op het gebied van het laten groeien van merken en ondernemingen met een rijke Amerikaanse traditie. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de grootste kledingondernemingen ter wereld. We werken met 30.000 associates die actief zijn in meer dan 40 landen en hebben een omzet van meer dan $8 miljard. We zijn eigenaar van de iconische merken Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Van Heusen, IZOD, ARROW, Speedo*, Warner’s en Olga en brengen een grote verscheidenheid van producten op de markt onder deze merknamen en andere nationaal en internationaal bekende merknamen die ons eigendom zijn of door ons zijn gelicentieerd.
*Voor het merk Speedo is een eeuwigdurende licentie verkregen van Speedo International, Ltd voor Noord-Amerika en het Caraïbisch gebied.
REDACTIE: CALVIN KLEIN 205W39NYC
FOTO’S: © 2017 Willy Vanderperre
SOCIALE MEDIA: facebook.com/calvinklein ; calvinklein.tumblr.com ; google.com/+calvinklein ; youtube.com/calvinklein ; twitter.com/calvinklein ;instagram.com/calvinklein ; pinterest.com/calvinklein
snapchat: calvinklein
merkhandle: @calvinklein
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20170724005567/nl/
Contacts
Calvin Klein, Inc.
Alexandra Wagner, 212-292-9794
SVP, Corporate Communications
alexandrawagner@ck.com
of
Amand a Peña, 212-292-9223
Director, Corporate Communications
amandapena@ck.com