11:26 uur 28-02-2018

MediaAlpha viert jaar van recordgroei en internationale uitbreiding

Oud-bestuurder van KAYAK versterkt team voor initiatieven binnen Europese reisbranche

LOS ANGELES–(BUSINESS WIRE)– MediaAlpha, een pionier in programmatische mediaplatforms voor native search en metasearch, heeft ongeëvenaarde groeicijfers gepresenteerd voor het boekjaar 2017. Het bedrijf kondigt ook aan uit te breiden naar de Europese markt.

Het bedrijf rapporteerde zijn grootste groei op jaarbasis, aangejaagd door snelle groei in belangrijke sectoren, zoals autoverzekeringen, zorg- en levensverzekeringen, persoonlijke financiën en reizen. De waarde van alle via MediaAlpha verhandelde media was groter dan 250 miljoen dollar. Dat is 43 procent meer dan vorig jaar.

Om zijn groeiende internationale klantenkring te bedienen, voornamelijk in de reisbranche, heeft MediaAlpha onlangs een kantoor geopend in Londen, dat onder bestuur staat van Robert Goldsmith. Goldsmith, die samenwerkingen aan de vraagzijde leidt, komt over van Kayak, waar hij commercieel directeur was. Uit hoofde van zijn nieuwe functie richt hij zich primair op het vergroten van MediaAlpha’s positie op de snel groeiende Europese markt voor advertenties.

 

 

MediaAlpha Celebrates Record-Breaking Year of Growth and Global Expansion

Former KAYAK Executive Joins Team to Lead Travel Industry Initiatives Across Europe

LOS ANGELES–(BUSINESS WIRE)– MediaAlpha, a pioneer in programmatic platforms for native search and metasearch media, today announced unprecedented growth during the 2017 fiscal year and its expansion into the European market.

The company reported its most substantial year-over-year gains to date, fueled by rapid growth in key sectors including auto insurance, health and life insurance, personal finance and travel. In 2017, the value of the media transacted through MediaAlpha’s platforms surpassed $250 million, representing a 43 percent increase from the previous year.

To support its growing global client base, most notably in the travel sector, MediaAlpha recently opened a London office, managed by advertising industry veteran Robert Goldsmith. Goldsmith, who serves as Director of Demand Partnerships, joins the company from KAYAK, where he was formerly a Sales Director. In his role, he will primarily focus on augmenting MediaAlpha’s presence in the rapidly-growing European travel advertising market.

“Travel is one of the largest and fastest growing advertising sectors in the world, and it has quickly become an important driver of growth for our company,” said Steve Yi, Co-Founder and Chief Executive Officer of MediaAlpha. “Our technology is designed to bring radical transparency, granularity, and openness to the closed, opaque marketplace for performance-based travel search media, and Robert is the perfect addition to our leadership team to advance this vision in Europe.”

About MediaAlpha:

MediaAlpha provides the technology infrastructure for the industry’s first and only ecosystem of advertising exchanges for native search and metasearch media. MediaAlpha’s technology transparently connects buyers and sellers to create efficient, programmatic marketplaces for performance media targeting consumers at the point of purchase across leading brand, metasearch, and comparison sites. Its technology platforms power over 50 million high-value transactions annually, representing an annual run rate of more than $350 million in media spend across the insurance, travel, personal finance, education and home service verticals. For more information, visit www.mediaalpha.com.

Contacts

MediaAlpha
Abby Schiller, 310-777-7546
mediaalpha@pmbcgroup.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is. Check out our twitter: @NewsNovumpr