BlueConic lanceert AI Workbench om operationele inefficiënties voor datawetenschaps- en marketingteams te elimineren
Geïntegreerde oplossing maakt realtime modelimplementatie mogelijk in de hele CDP-profieldatabase voor onmiddellijke marketingactivatie
BOSTON–(BUSINESS WIRE)– BlueConic, ‘s werelds toonaangevende klantgegevensplatform (CDP), heeft vandaag de release aangekondigd van haar AI Workbench, waarmee de kracht van machine learning direct in handen komt van de marketingorganisatie om intelligentere 1:1 klantervaringen mogelijk te maken.
Datawetenschappers, BI-professionals (Business Intelligence) en marketeers zijn gewend geraakt aan inefficiënties bij de toepassing van datawetenschap op marketing. Marketeers zijn afhankelijk van datawetenschaps- en BI-teams voor modellering en als het aankomt op het bouwen van modellen, worden deze teams gehinderd door gefragmenteerde marketinggegevensbronnen en -systemen.
Met behulp van AI Workbench kunnen klanten van BlueConic nu gebruik maken van hun uniforme profieldatabase om modellen te bouwen en in te zetten. Daar het volledig is geïntegreerd in het BlueConic CDP, kunnen klanten ook modellen in dezelfde omgeving testen en vervolgens de modellen in realtime implementeren om profielen met intelligente klantscores te verrijken, slimmere segmentatie mogelijk te maken en marketing op basis van de output te activeren. Bovendien kunnen marketeers zonder achtergrond in de datawetenschap gemakkelijk kiezen uit een galerij met modellen die kant-en-klaar beschikbaar zijn, zoals Customer Lifetime Value, neiging om te kopen/opzeggen/enz., uplift en lookalike, en ze vervolgens in te zetten vanuit de interface.
“Onze klanten gebruiken al machine learning in BlueConic voor voorspellende gedragsscores en 1:1 aanbevelingen, maar nu hebben we een oplossing toegevoegd voor zowel marketeers als datawetenschappers die hun eigen modellen willen bouwen, importeren of selecteren,” aldus Bart Heilbron, CEO bij BlueConic. “Vanwege de nabijheid van het model tot de uniforme profieldatabase die ook verbonden is met de activeringskanalen van de marketeer, kunnen datawetenschappers nu een model bouwen en implementeren in minuten en dagen in plaats van weken of maanden, zodat marketeers slimmere segmenten kunnen bouwen voor onmiddellijke activering.”
Met AI Workbench profiteren datawetenschappers, BI-professionals en marketeers van:
Toegang tot uniforme klantgegevens voor modellering. Uit een enquête van Gartner bleek dat 46% van de datawetenschappers hun tijd besteden aan het voorbereiden van gegevens voor het marketinganalyseteam. Klanten van BlueConic hoeven niet langer tijd te verspillen met het ophalen van lijsten, het dedupliceren van contacten en het samenvoegen van deze lijsten voordat ze een model kunnen bouwen. In plaats daarvan biedt BlueConic toegang tot één profieldatabase voor modellering, die gegevens bevat van zowel anonieme als bekende klanten.
Onmiddellijke inzet van modellen. Datawetenschappers kunnen vaak niet een enkel model maken dat in alle marketingsystemen kan worden toegepast. Met directe toegang tot een bibliotheek met ingesloten Jupyter notebooks in AI Workbench kunnen modellen worden gepland om te worden uitgevoerd met een opgegeven cadans om profielen en bijbehorende segmenten bij te werken. Deze segmenten kunnen vervolgens via BlueConic-connecties worden doorgegeven aan activeringskanalen.
Efficiënter samenwerken tussen teams. AI Workbench helpt marketing- en datawetenschapsteams nieuwe efficiëntievoordelen te realiseren. Datawetenschappers kunnen hun tijd besteden aan het bouwen en itereren van modellen die meer waarde bieden. Marketingteams krijgen onmiddellijk toegang tot die modellen voor activering. Samen kunnen ze in een versneld tempo testen en leren.
“Vorig jaar hebben we AI Workbench getest in tientallen datasets van onze klanten in verschillende branches,” licht Bart Leusink, Data Science Engineer bij BlueConic, toe. “Door gebruik te maken van de database van BlueConic voor machine learning kunnen onze klanten zowel het volledige potentieel van hun modellen voor machine learning als dat van de datawetenschapper die verantwoordelijk is voor het bouwen ervan realiseren.”
Over BlueConic
BlueConic, ‘s werelds toonaangevende klantgegevensplatform, maakt de eigen gegevens van marketeers vrij uit alle ongelijksoortige systemen waarin ze bestaan en stelt ze beschikbaar waar en wanneer ze nodig zijn voor marketing. Meer dan 240 consumenten- en B2B-merken, waaronder Hearst Newspapers, Moen, T-Mobile, ING, America’s Test Kitchen en American Kennel Club, maken gebruik van BlueConic om hun eigen klantgegevens te verenigen in robuuste profielen op persoonsniveau en deze vervolgens te activeren in hun marketingecosysteem. Het bedrijf is opgericht in 2010 en heeft zijn hoofdkantoor in Boston, met vestigingen in Europa. Volg ons op Twitter en LinkedIn @BlueConic.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190418005622/nl/
Contacts
Stephanie Hadley
steph.hadley@hadleypr.com