LR Health & Beauty: van vijfmansbedrijf tot succesvolle wereldspeler
Al 35 jaar zet LR Health & Beauty de toon met nieuwe normen voor schoonheids- en wellnessproducten
AHLEN, Duitsland–(BUSINESS WIRE)– Beroemdheden die hun eigen geuren ontwikkelen, zwarte auto’s met het bedrijfslogo en samenwerking met bekende instellingen als Dermatest GmbH – tegenwoordig wordt LR Health & Beauty met dit soort zaken geassocieerd. In 1985, het jaar waarin LR werd opgericht, zag het plaatje er nog heel anders uit. Destijds richtte de jonge 25-jarige mijnwerker Helmut Spikker, die het bedrijf in 2005 verliet, ‘L’arôme Parfümerie- und Kosmetikartikel GmbH’ op. In eerste instantie was het een bedrijf met vijf man personeel, dat slechts een aantal parfums en persoonlijke verzorgingsproducten aanbood. Op 17 september 1985 werd het bedrijf omgedoopt tot ‘LR Cosmetic’.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200713005619/nl/
For 35 years, LR Health & Beauty has been setting new standards with beauty and wellness products. It is one of Europe’s leading direct marketing enterprises, which means that all sales are conducted via independent sales partners. (Photo: Business Wire)
“Deze naam zou tegenwoordig de lading niet meer dekken, omdat ons productportfolio zo sterk is gegroeid: naast parfums en luxueuze en fraaie cosmetica richten we ons nu ook op voedingssupplementen, die ongeveer 60% van onze wereldwijde omzet uitmaken. De naam ‘LR Health & Beauty’ past beter,’ legt Andreas Friesch, CEO en woordvoerder van LR, uit. Er is in de loop der jaren veel gebeurd, ook met betrekking tot het personeelsbestand. Het bedrijf heeft momenteel ongeveer 1.200 werknemers in dienst, waarvan er zo’n 700 in Ahlen werkzaam zijn.
Gevestigd in Ahlen, thuis in de wereld
De Westfaalse mijnstad blijft een belangrijke rol spelen voor LR. Ahlen is niet alleen de thuisbasis voor LR – in Ahlen zijn ook het hoofdkantoor en het controlecentrum van het bedrijf gevestigd, van waaruit alle belangrijke beslissingen worden genomen. Niettemin is het bedrijf nu in de hele wereld thuis: naast de Duitse markt verkoopt LR momenteel zijn producten in 27 andere Europese landen. “De meeste van onze verkooppartners, vooral diegene waar we al jaren zaken mee doen, hebben een heel bijzondere relatie met LR. Daar ben ik erg blij mee. Toch willen we ook nieuwe mensen interesseren voor de LR-onderneming. Dat betekent dat we andere markten onder de loep moeten nemen,” aldus Friesch.
Opvallende producten en beroemdheden als onderdeel van de LR-geschiedenis
LR heeft in zijn 35-jarige geschiedenis veel mijlpalen bereikt. Daartoe behoren onder andere het moment dat we begonnen met het aanbieden van voedingssupplementen (2000) en onze best lopende product, de aloë-vera-drinkgel (2002), de voltooiing van ons nieuwe hoofdkantoor op de Kruppstrasse in Ahlen na een bouw van 20 maanden (2002), de vermelding in het Guinness Book of Records (voor het creëren van het LR-logo met 265 VW Polo’s; 2008), de stichting van het liefdadigheidsfonds voor kinderen LR Global Kids Fund (2009), de onderscheiding voor beste Europese directe verkooponderneming van het jaar (2015), de opening van onze hypermoderne aloë-vera-productiefabriek (2018) en het ontvangen van de economieprijs van Ahlen, de “Wirtschaftspreis der Stadt Ahlen” (2019).
In het geursegment blijft het bedrijf samenwerken met beroemde persoonlijkheden. Met meer dan 30 namen is de lijst met sterren al erg lang en deze groeit nog steeds. LR werkt momenteel samen met Guido Maria Kretschmer, Bruce Willis, Emma Heming-Willis en de Portugese tv-presentator Cristina Ferreira. “Telkens wanneer de sterren op onze evenementen verschijnen, zorgt dit voor grote drukte bij onze verkooppartners,” onthult Heursen.
Het bedrijf blijft vooruitkijken
Ondanks de vele ontwikkelingen blijft één ding onveranderd, zelfs na 35 jaar: LR vertrouwt sinds 1985 op direct marketing, wat betekent dat de producten rechtstreeks worden verkocht via onafhankelijke verkooppartners, die op hun beurt nieuwe verkooppartners kunnen werven, trainen en begeleiden. “We stellen onszelf voortdurend de vraag ‘Hoe kunnen we onze partners het best ondersteunen bij hun bedrijfsactiviteiten?’,” benadrukt Friesch. Zonder al te veel te willen onthullen blikt hij vooruit: “we blijven ons richten op innovatieve producten. Omdat we thuis zijn in direct marketing en veel van onze producten zelf produceren, hebben we altijd ons oor te luisteren gelegd bij onze verkooppartners. Ze vertellen ons wat hun klanten willen, waardoor wij bijzonder snel kunnen reageren op de behoeften van de markt – deze klantnabijheid en flexibiliteit is wat ons onderscheidt van veel andere concurrenten.”
LR Health & Beauty
Onder het motto “Meer kwaliteit voor uw leven” produceert en verkoopt de LR-groep met hoofdkantoor in Ahlen, Westfalen, Duitsland, diverse gezondheids- en schoonheidsproducten in ongeveer 28 landen. Het assortiment omvat verzorgingsproducten en decoratieve cosmetica, voedingssupplementen en parfums. LR Health & Beauty heeft zich met zijn portfolio tot doel gesteld het welzijn en de gezondheid van de mensen te verbeteren. Daarom ontwikkelt het bedrijf voortdurend nieuwe producten – gebruikmakend van de kracht van de natuur in combinatie met de nieuwste wetenschappelijke inzichten. De verwerking van aloë vera is al meer dan 17 jaar een van de kerncompetenties van LR Health & Beauty. Alleen het waardevolle merg van het blad wordt gebruikt voor de producten. In Ahlen heeft het bedrijf de modernste aloë-vera-productielocatie voor aloë-vera-drinkgels in Europa opgezet. In het geursegment werkt LR samen met nationale en internationale sterren als Guido Maria Kretschmer, Bruce Willis, Emma Heming-Willis en Cristina Ferreira. Met 1.200 medewerkers en duizenden geregistreerde verkooppartners en klanten is LR een van de toonaangevende Europese ondernemingen op het gebied van directe verkoop. LR heeft ook het LR Global Kids Fund e.V. opgericht, dat in samenwerking met lokale instellingen op efficiënte en onbureaucratische wijze in vele landen over de hele wereld ondersteuning biedt aan arme kinderen en hun families.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200713005619/nl/
Contacts
LR Health & Beauty
Almut Kellermeyer
Hoofd PR / Public Affairs
Tel: +49 2382 7060-106
E-mail: A.Kellermeyer@LRworld.com