Calvin Klein aangekondigd als exclusieve kledingpartner van Justin Bieber’s wereldtournee Purpose
NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Calvin Klein, Inc. heeft vandaag aangekondigd dat Calvin Klein de officiële, exclusieve kledingpartner is van de Noord-Amerikaanse en Europese etappes van de wereldtournee Purpose van het met de Grammy Award bekroonde, 30 keer platina verkopende fenomeen Justin Bieber. De tournee ging gisteravond van start in de KeyArena in Seattle, Washington.
Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20160310006678/nl/
Dhr. Bieber tourt voor de eerste keer in vier jaar ter ondersteuning van zijn internationale nieuwe hitalbum Purpose. Het album heeft drie opeenvolgende #1 singles opgeleverd, er zijn meer dan 7 miljoen exemplaren van verkocht over de hele wereld en het heeft #1 bereikt in meer dan 100 landen.
Als onderdeel van de overeenkomst zal het merk Calvin Klein belicht worden in verschillende belangrijke delen van elk concert, waaronder in video-opnames van dhr. Bieber uit de wereldwijde multimedia reclamecampagne voor Calvin Klein uit het voorjaar van 2016 en een onderdeel van het live optreden van de muzikant, waarbij hij en zijn back-up dansers kleding zullen gebruiken van het merk. Calvin Klein zal nog meer aanwezig zijn op selecte tourneelocaties via een meeslepende merkervaring ter plekke, alsmede een limited edition zine met nooit eerder vertoonde beelden van de muzikant uit de campagne van het merk uit het voorjaar van 2016.
Calvin Klein zal ook een sweepstakes organiseren via Twitter en Instagram voor inwoners van Zuid- en Noord-Amerika en Europa om VIP-tickets te winnen voor bepaalde concertdatums, evenals de kans om dhr. Bieber persoonlijk te ontmoeten. Details en instructies voor deelname worden te zijner tijd bekendgemaakt.
“Ik ben enthousiast om mijn relatie met mijn vrienden bij Calvin Klein voort te zetten tijdens de tournee,” aldus dhr. Bieber. “ Calvin Klein is een iconisch merk en het is een droom die in vervulling is gegaan om met hen te werken.”
Calvin Klein’s voortdurende connectie met muziek begon met een van de vroegste en meest iconische campagnes van het merk waarvan Mark ‘Marky-Mark’ Wahlberg en model Kate Moss de sterren waren. In de loop der jaren heeft het huis de associatie met muziek en popcultuur voortgezet en de meest diverse muzikanten van over de hele wereld aangekleed en ondersteund. De wereldwijde reclamecampagne in het voorjaar van 2016 bevordert en verdiept de connectie van het merk met muziek, met dhr. Bieber en verscheidene andere opname-artiesten, waaronder Kendrick Lamar, FKA twigs, Fetty Wap, Joey Bada$$ en Destiny Frasqueri.
Internationale superster Bieber bracht zijn laatste album Purpose uit op 13 november 2015. Purpose kwam op #1 terecht in meer dan 100 landen over de hele wereld en heeft wereldwijd in slechts vijf maanden meer dan 7 miljoen exemplaren verkocht. Purpose heeft de wereldwijde streaming-records verbroken en heeft drie opeenvolgende #1 singles opgeleverd in de Verenigde Staten – ‘What Do You Mean,’ ‘Sorry,’ en ‘Love Yourself.’ In het najaar van 2015 belandden deze drie nummers op #1, #2 en #3 op de hitlijsten in het Verenigd Koninkrijk, waarmee een record dat eerder van The Beatles was werd verbroken en Bieber de eerste artiest ooit is die een dergelijke prestatie bereikt heeft. In februari won Justin zijn eerste Grammy: Best Dance Song voor het nummer ‘Where Are You Now’ van het album Purpose. In 2014 stond Justin bovenaan de lijst van Twitter als de meest getweete muzikale artiest van het jaar. Hij heeft tot op heden vijf nummer één albums uitgebracht en meegespeeld in twee films, Never Say Never (2011) en Believe (2013). In 2011 werd hij genomineerd voor de Best New Artist Grammy. In 2013 ontving Bieber een Diamond Award van de Recording Industry Association of America (RIAA) om zijn single ‘Baby’ te erkennen als het best verkopende digitale nummer aller tijden met meer dan 9,3 miljoen verkochte exemplaren. In datzelfde jaar werd hij ook bekroond met een Teen Choice Award voor ‘Choice Male Artist’ en ‘Choice Single: Male Artist’ voor zijn nummer ‘Beauty and a Beat.’
Calvin Klein, Inc., een volledige dochteronderneming van PVH Corp. (NYSE: PVH), is een van de toonaangevende fashion design en marketing studio’s in de wereld. Het ontwerpt en verkoopt designer collectie kleding voor dames en heren en een reeks andere producten die worden vervaardigd en op de markt gebracht door middel van een uitgebreid wereldwijd netwerk van licentie- en andere overeenkomsten. Productlijnen onder de verschillende Calvin Klein merken zijn onder andere jurken en pakken voor dames, kledingaccessoires en op maat gemaakte kleding voor heren, sportkleding en bridge en collectie kleding voor heren en dames, golfkleding, jeans kleding, ondergoed, parfums, brillen, prestatiekleding voor dames, panty’s, sokken, schoeisel, badmode, sieraden, horloges, bovenkleding, handtassen, kleine lederwaren en woninginrichting (inclusief meubilair). Voor meer informatie kunt u terecht op calvinklein.com.
Met een geschiedenis die meer dan 130 jaar teruggaat, blinkt PVH uit in het laten groeien van merken en bedrijven met een rijk Amerikaans erfgoed en is het daarmee een van de grootste kledingbedrijven ter wereld geworden. We hebben meer dan 30.000 medewerkers die actief zijn in meer dan 40 landen, met een omzet van meer dan $ 8 miljard in 2014. Wij zijn de eigenaar van de iconische merken Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Van Heusen, IZOD, ARROW, Speedo*, Warner’s en Olga en verkopen een verscheidenheid van goederen onder deze en andere nationaal en internationaal bekende merken die we in beheer of gelicentieerd hebben.
*Het merk Speedo is tot in het oneindige gelicentieerd voor Noord-Amerika en het Caribisch gebied van Speedo International, Ltd.
TEKSTEIGENAAR: Calvin Klein
BEELDEIGENAAR: © Tobin Yelland
SOCIALE MEDIA: facebook.com/calvinklein; calvinklein.tumblr.com; google.com/+calvinklein; youtube.com/calvinklein; twitter.com/calvinklein; instagram.com/calvinklein; pinterest.com/calvinklein
snapchat: calvinklein
show yours. #mycalvins
brand handle: @calvinklein
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20160310006678/nl/
Contacts
Calvin Klein, Inc.
Alexandra Wagner, 212-292-9794
VP, Corporate Communications
alexandrawagner@ck.com
of
Amand a Peña, 212-292-9223
Director, Corporate Communications
amandapena@ck.com